7 C
Bihać
Nedjelja, 5 Decembra, 2021

Činjenice i mitovi: Šta žudnja za hranom zapravo znači?

Žudite za slatkišima, brzom hranom i slanim grickalicama?

IZVORbody.ba

Žudnja za hranom vrlo je česta. Teško je zanemariti i obično se manifestira intenzivnom željom za određenom vrstom hrane – iako se željena hrana razlikuje od osobe do osobe

Žudnju za hranom mogu izazvati razni faktori- bili oni fizički ili mentalni. U određenim slučajevima mogu biti i znak zdravstvenog stanja i ne smiju se zanemariti. Ovi faktori se obično mogu podijeliti u dvije glavne kategorije: fizički i mentalni. Svjesnost njih može vam pomoći da prepoznate koji faktori konkretno potiču vašu žudnju.

Fizički uzroci

Neravnoteža leptina i grelina – Neuravnoteženost ovih hormona gladi i sitosti može uzrokovati da neki ljudi osjećaju više želje za određenom hranom od drugih.

Trudnoća – Hormonske promjene u trudnoći mogu utjecati na vaše receptore mirisa i okusa, zauzvrat, uzrokujući pojačanu žudnju.
Predmenstrualni sindrom (PMS) – Promjene u hormonima estrogenu i progesteronu koje se dogode neposredno prije vašeg menstrualnog ciklusa mogu pojačati žudnju, posebno za hranom bogatom ugljikohidratima.

Nedostatak sna – Premalo ili nekvalitetno spavanje može poremetiti razinu hormona odgovornih za regulaciju gladi, sitosti i ciklusa spavanja i buđenja, što može pojačati želju za hranom, posebno navečer.

Ishrana siromašna hranjivim tvarima – Hranjive tvari poput proteina i vlakana mogu vam pomoći da se osjećate sito. Dijeta s niskim udjelom ovih hranjivih sastojaka može uzrokovati glad ili potrebu za žudnjom.

Loša hidratacija – Unošenje premalo tekućine kod nekih ljudi može pojačati osjećaj gladi ili žudnje

Vaše crijevne bakterije – Postoje neki dokazi da vrsta bakterija prisutnih u vašim crijevima može utjecati na učestalost i vrstu žudnje koje možete imati. Međutim, potrebno je više istraživanja kako bi se potvrdila ova veza.

Tjelesna aktivnost – Povećanje razine tjelesne aktivnosti, čak i ako samo šetate više, može pomoći u smanjenju želje za hranom. Slično tome, kretanje manje od uobičajenog može uzrokovati veću želju za hranom.
Visoko prerađena hrana – Postoje neki dokazi da visoko prerađena hrana bogata dodanom masnoćom i šećerom može uzrokovati simptome slične ovisnosti, zauzvrat povećavajući žudnju.

Mentalni uzroci
Stres – Stres vam može povećati razinu hormona kortizola. Visoke razine kortizola mogu biti povezane s glađu, žudnjom i većom vjerojatnošću prejedanja.

Vaša osobnost – Neki dokazi sugerišu da ljudi koji su impulsivniji ili imaju veće rezultate na mjerama ovisnosti mogu imati i veću vjerojatnost da će osjetiti žudnju za hranom.

Kontekst ishrane – Vaš mozak može povezati jedenje određene hrane s određenim kontekstom – na primjer, kokice i film. To bi moglo uzrokovati da žudite za tom određenom hranom sljedeći put kad dođe isti kontekst.

Vaše raspoloženje – Određena raspoloženja mogu potaknuti želju za određenom hranom. Na primjer, čini se da negativna raspoloženja često potiču želju za nezdravom slanom i slatkom hranom.

Jesu li žudnje znak nedostatka hranjivih sastojaka?
Često je mišljenje da su žudnje znak da vašem tijelu nedostaju određene hranjive tvari. Ipak, u većini slučajeva nauka trenutno ne podržava ovu teoriju iz nekoliko razloga. Na primjer, žudnju za soli u nekim slučajevima može uzrokovati nedostatak natrija.

Međutim, većina ljudi koji žude za slanom hranom nemaju nedostatak ove hranjive tvari. Štaviše, na temelju ove teorije o nedostatku hranjivih sastojaka, očekivali biste da će većina žudnje biti za hranom bogatom hranjivim sastojcima i minimalno prerađenom hranom, poput voća, povrća, cjelovitih žitarica ili mahunarki.

Dodaj komentar:
Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!

POVEZANI ČLANCI

Najnovije

58,466LikesLikes
8,496SljedbeniciPratite
1,287PretplatnikaPretplati se