Da li vam jedenje voća može pomoći da smršate?

IZVORbody.ba

Koristan dodatak ishrani za mršanje ili samo mit?

Već je dobro poznato da je voće jedna od glavnih komponenti zdrave ishrane. Ove namirnice su nevjerovatno hranjive i prepune vitamina, minerala, antioksidanata i vlakana. Voće se povezuje i s brojnim zdravstvenim prednostima, te je poznato da konzumiranje voća smanjuje rizik od dijabetesa i srčanih bolesti.

Međutim, voće sadrži puno prirodnih šećera, te se iz tog razloga mnogi ljudi pitaju koliko je korisno dodati voće u ishranu za mršanje. Body.ba vam u nastavku objašnjava da li je voće zapravo koristan saveznik u mršanju ili je ovo samo još jedan mit u fitness industriji:

Voće sadrži malo kalorija, a puno hranjivih sastojaka
Voće ima malo kalorija, ali puno hranjivih sastojaka poput vitamina, minerala i vlakana. Jedna velika narandža može zadovoljiti 63% vaših dnevnih potreba za vitaminom C, bitnom komponentom imunološkog zdravlja. S druge strane, srednja banana osigurava 12% kalija koji vam je potreban u danu, što pomaže u regulaciji aktivnosti vaših živaca, mišića i srca. Voće je također bogato antioksidansima, koji pomažu u zaštiti tijela od oksidativnog stresa i mogu smanjiti rizik od određenih hroničnih bolesti poput raka i dijabetesa.

Budući da voće sadrži malo kalorija, uključivanje ovih namirnica u svakodnevnu ishranu vam može pomoći da smanjite svakodnevni ukupni unos kalorija. Na primjer, jedna jabuka sadrži samo 77 kalorija, a gotovo 4 grama vlakana, što je 16% preporučene dnevne količine. Konzumiranje niskokaloričnih namirnica poput voća može vam pomoći u stvaranju kalorijskog deficita koji je neophodan za mršanje.

Voće vas može zasititi
Osim što ima malo kalorija, voće je i nevjerojatno zasitno zahvaljujući sadržaju vode i vlakana. Vlakna se polako kreću vašim tijelom i povećavaju vrijeme probave, što dovodi do osjećaja sitosti. Neke studije sugerišu da vlakna također mogu dovesti do smanjenja apetita i unosa hrane. U jednom istraživanju, konzumiranje obroka bogatog vlaknima je smanjilo apetit,unos hrane i šećer u krvi kod sudionika. Povećani unos vlakana može vam pomoći u gubitku kilograma, te smanjuje rizik od debljanja.

Uz to, voće ima visok udio vode. To vam omogućuje da pojedete veliku količinu i osjećate se sito, a da istovremeno unosite vrlo malo kalorija. Konzumiranje hrane bogate vodom vam povećava osjećaj sitosti, smanjuje unos kalorija i smanjuje glad. Jabuke i narandže su namirnice koje vas najviše mogu zasititi, stoga ih definitivno vrijedi uključiti u zdrav plan ishrane.

Voće sadrži prirodne šećere
Prirodni šećeri koji se nalaze u voću uveliko se razlikuju od dodanih šećera koji se obično koriste u prerađenoj hrani. Dodani šećer povezan je s nizom mogućih zdravstvenih problema, uključujući pretilost, dijabetes i bolesti srca. Najčešće vrste dodanog šećera su dva jednostavna šećera koja se nazivaju glukoza i fruktoza. Zaslađivači poput stolnog šećera i kukuruznog sirupa s visokom fruktozom kombinacija su obje vrste.

Voće sadrži mješavinu fruktoze, glukoze i saharoze. Kada se jede u velikim količinama, fruktoza može biti štetna i može pridonijeti problemima poput pretilosti, bolesti jetre i srčanih problema. Iz tog razloga mnogi ljudi koji žele jesti manje šećera smanjuju i unos voća u ishrani, ali ovo je potpuno pogrešan pristup. Važno je razlikovati dodani šećer i prirodni šećer koji se nalazi u voću. Fruktoza je štetna samo u većim količinama, a gotovo je nemoguće pojesti toliko voća da ove količine budu štetne. Dakle sadržaj šećera u voću ne bi vam trebao predstavljati problem kada je riječ o vašem zdravlju ili gubitku kilograma.

Dodaj komentar:

POVEZANI ČLANCI

Najnovije

58,466LikesLikes
8,496SljedbeniciPratite
1,287PretplatnikaPretplati se