Kako 12 sedmica istezanja može poboljšati zdravlje vašeg srca

IZVORklix.ba

Istraživači s Univerziteta u Milanu otkrili su da su oni koji su se bavili pasivnim istezanjem povećali protok krvi u svojim arterijama i smanjili krutost arterija.

“Krvni pritisak je smanjen, krutost centralne i periferne arterije je smanjena, a vaskularna funkcija povećana je nakon 12 sedmica pasivnog treninga istezanja”, napisali su autori studije.

Napominju da ovakav način istezanja može poboljšati zdravlje ljudi, piše Healthline. Pasivno istezanje se izvodi uz pomoć partnera ili nekog drugog pomoćnog sredstva. Istezanje s partnerom se obično koristi za istezanje donjeg dijela leđa i zadnje lože natkoljenice.

Aktivno istezanje ne uključuje spoljnu silu. U istraživanju je učestvovalo 39 zdravih muškaraca i žena koje su podijelili u dvije grupe.

Jedna je grupa dobila uputu da istegne noge pet puta sedmično tokom 12 sedmica, a druga nije radila istezanje.

Oni koji su se istegnuli primijetili su poboljšanje svog krvožilnog sistema. Istraživači kažu da bi to moglo imati posljedice na bolesti koje uključuju promjene u protoku krvi, kao što su srčani udar i moždani udar.

“U ovoj italijanskoj studiji došlo je do značajnog poboljšanja dilatacije posredovane protokom, što se može smatrati sposobnošću arterije da se širi kao odgovor na povećanje protoka krvi“, rekao je doktor Jonathan Myers, naučnik zdravstvenog istraživanja i direktor Laboratorija za istraživanje vježbi u Kaliforniji.

“Novo otkriće ove studije bile su prilično uočljive promjene vaskularne funkcije jednostavno pasivnim istezanjem“, rekao je Myers za Healthline.

Pozitivne promjene u funkciji arterija istezanjem nisu bile toliko velike kao one koje se postižu aerobnim vježbanjem, ali potrebne su daljnje studije kako bi se utvrdilo u kojoj mjeri pasivno istezanje može nadopuniti aerobnu vježbu.

Ukoliko bi se rezultati studije ponovili na ljudima s vaskularnim bolestima, istraživači bi mogli utvrditi može li pasivno istezanje biti prikladan tretman za poboljšanje krvožilnog zdravlja.

“Vježbanje je jedan od najefikasnijih načina za obezbjeđivanje zdravih arterija, ali dok se za kardiovaskularne probleme preporučava trčanje, hodanje, biciklizam, plivanje…”, rekla je doktorica Nicole M. Weinberg, kardiolog iz zdravstvenog centra Providence Saint John u Santa Monici u Kaliforniji.

Doktorica Neica Goldberg, kardiolog i direktor Centra za žensko zdravlje NYU Langone, rekla je da je važno da su arterije fleksibilne i da nisu krute.

“Arterije se moraju proširiti kako bi isporučile više krvi srčanom mišiću i mišićima koji su uključeni u aktivnosti tokom vježbanja. Ako izgube sposobnost širenja, to može izazvati simptome bolova u grudima ili bolove u nogama kod ljudi koji imaju oboljenje perifernih arterija”, pojasnila je ona.

Dodala je kako je redovno vježbanje najvažnije za arterije da ostanu zdrave.

Dodaj komentar:

POVEZANI ČLANCI

Najnovije

58,466LikesLikes
8,496SljedbeniciPratite
1,287PretplatnikaPretplati se