Kako sačuvati mentalno zdravlje trudnica i porodilja u vrijeme pandemije koronavirusa?

Kako očuvati mentalno zdravlje trudnica i porodilja objasnila je doc.dr.sc. Vildana Aziraj-Smajić, spec.kliničke psihologije
________________________________________________________________

Kako očuvati mentalno zdravlje trudnica i porodilja u vrijeme pandemije?

Pored hormonalnih i tjelesnih promjena, trudnoća podrazumijeva period intenzivnih i turbulentnih emocija, te samim tim povišene psihološke ranjivosti za svaku ženu. Biti trudna usred pandemije je dodatni izazov, pogotovo za prvorotke. Jedna od najvažnijih stavki jeste da vjerujete svom tijelu i umu koji posjeduju snagu i resurse da se izbore s teškoćama i prilagode promjenama.

Šta učiniti?

Osvještavanje vlastitih sposobnosti vraća vam osjećaj kontrole. Postupajte nježno prema sebi i malom biću koje živi i razvija se unutar vas. Naučite i prakticirajte vježbe disanja, razmazite se masažom, jedite zdravu hranu, radite vježbe za trudnice, te njegujte povjerenje u svoje tijelo koje može i zna da rodi. Pripremite se za sva četiri porođajna doba, jednako kao i za sve tri opcije kojima se sam čin rađanja djeteta može završiti (vaginalni, vakum inducirani, carski rez). Napravite plan za period odlaska, boravka i dolaska iz bolnice. Osigurajte podršku u prvim danima kod kuće.

Naše misli, osjećanja i ponašanja su povezani. Prisjetite se da je bol u tim trenucima prirodna pojava. Prilikom snažnog truda može se javiti misao „ja ovo ne mogu izdržati“ i/ili „umrijet ću“. Ukoliko se ta misao dalje „hrani“ može potaknuti osjećaj paralizirajućeg, paničnog straha usljed kojeg žena nije u mogućnosti ulagati energiju u proces porođaja. Mišići su tada napetiji i u grču, porodilja je dekoncentrirana i ne može slijediti upute babice i/ili ginekologa. Te misli je bolje zamijeniti s onima koje govore „proći će“, „prodisaću to“, „na sigurnom sam mjestu i u dobrim rukama“, „ja sam mama, ja mogu i donijet ću svoje dijete na ovaj svijet“. Prisjetite se da pri laganijim trudovima dišete trbušno, a tokom jačih trudova površno i ubrzano. Možete zamišljati da je pored vas osoba koja vam ulijeva najviše povjerenja i sigurnosti, da je držite za ruku.. Dakle, važno je i da mentalno prođete kroz situaciju koja vas očekuje u porodilištu zamišljajući taj proces do najsitnijih detalja. Pripremom se stječe veći osjećaj kontrole nad situacijom, a strah postaje slabiji.

Podsjetite sebe da je ovo privremeni period izolacije. Ostanite povezani sa osobama čije vam društvo godi i održavajte kontakte online. Potražite članke i webinare koji su vezani za pripremu za porođaj i poslijeporođajni period, a pogotovo za dojenje. Ograničite sebi pristup informacijama o koronavirusu, jer prevelika izloženost bi mogla povećati osjećaj uznemirenosti i tjeskobe. Održavajte kontakt sa svojim ginekologom. Prisjetite se da vas u porodilištu čekaju stručnjaci koji su uspješno porodili veliki broj žena i koji sigurno znaju raditi svoj posao. Niste sami!

Ukoliko osjećate snažnu uznemirenost, preplavljenost tužnim raspoloženjem i brigama, važno je da znate da ni u tome niste sami, da se to može dogoditi trudnicama kao i da to nije vaša krivica. U tom slučaju slobodno nazovite naše telefone za psihološku podršku ili kontaktirajte druge stručnjake za mentalno zdravlje.

doc.dr.sc.Vildana Aziraj-Smajić, spec.kliničke psihologije
_______________________________________________________________________

KONTAKT TEL. LINIJE ZA PSIHOLOŠKU PODRŠKU

Psiholozi su dostupni svaki radni dan na brojevima telefona:

061/997-791 od 09.00 do 13.00h

060/310-92-37 od 10.00. do 14.00h

060/359-83-94 od 14.00. do 19.00h

te vikendom:

061/877-399 od 09.00. do 13.00h

061/149-788 od 13.00. do 18.00h

 

Dodaj komentar:

POVEZANI ČLANCI

Najnovije

58,466LikesLikes
8,496SljedbeniciPratite
1,287PretplatnikaPretplati se