Koje mlijeko je zdravije? Bademovo, zobeno, sojino ili kravlje?

Različite vrste mlijeka

IZVORbody.ba

Sve veći broj ljudi bira nemliječne biljne alternative kravljem mlijeku. Neki to rede zbog intolerancije na laktozu, dok drugima jednostavno više odgovara okus.

Istraživanje iz 2018. godine pokazuje da je konzumiranje kravljeg mlijeka sve manje, dok interes za alternativna mlijeka raste.

Intolerancija na gluten
Jedan od glavnih razloga zašto ljudi biraju proizvode od biljnog mlijeka je izbjegavanje simptoma netolerancije na laktozu. Doktori procjenjuju da je učestalost ove alergije 2 do 5% kod djece mlađe od 3 godine, dok je kod starijih rizik niži. Body.ba vam u nastavku objašnjava koje su prednosti a koji nedostaci pijenja različitih vrsta mlijeka:

Bademovo mlijeko
Bademovo mlijeko jedna je od najčešće konzumiranih biljnih vrsta mlijeka u Sjevernoj Americi, Europskoj uniji i Australiji. Istraživači su sugerisali da je bademovo mlijeko učinkovita alternativa za djecu i odrasle koji pate od alergija ili netolerancije na mlijeko. U usporedbi s kravljim mlijekom, bademovo mlijeko ima manje zasićenih masti i više nezasićenih masti. Zdrave masti u bademovom mlijeku mogu pomoći ljudima da izgube dodatne kilograme.

Bademovo mlijeko ima malo kalorija i proteina, što možda neće odgovarati svima, posebno djeci. Ljudi koji žele smršati će u ishranu morati dodati druge izvore kalorija i proteina kako bi zadovoljili dnevne potrebe.

Kalcij

Neki proizvođači dodaju kalcij u bademovo mlijeko kako bi pojačali nutritivni sadržaj. Ljudi koji piju bademovo mlijeko možda neće apsorbirati toliko kalcijuma kao iz mliječnih proizvoda, stoga trebaju osigurati unos drugih namirnica bogatih kalcijem, poput tamnozelenog povrća.

Mlijeko od konoplje
Napici od aromatizirane konoplje imaju malo kalorija u proteina u odnosu na kravlje mlijeko. Međutim, ovi napici imaju više proteina od bademovog mlijeka. Sjemenke konoplje također sadrži puno polinezasićenih masti, slično kao i bademovo mlijeko. Istraživanja pokazuju da zamjena zasićenih masti ovim zdravijim mastima može pomoći u smanjenju ukupnog holesterola. Mlijeko konoplje možete dodati u kafu ili čaj.

Zobeno mlijeko
Zobeno mlijeko ima blagi kremasti okus što ga čini odličnim za dodavanje u tople napitke, ali može se konzumirati i samostalno. Nije pogodno za osobe koje imaju netoleranciju na gluten ili celijakiju. Od svih biljnih vrsta mlijeka, zobeno ima najveću količinu kalorija i ugljikohidrata. Iako je šećer u njemu prirodno, zobeno mlijeko ima vrlo puno ugljikohidrata. Zajedno sa sojinim mlijekom, zobeno mlijeko pruža više riboflavina ili vitamina B-2, nego kravlje mlijeko. Mnogi proizvođači zobenom mlijeku dodaju dodatne vitamine i minerale kako bi povećali hranjivu vrijednost pića.

Sojino mlijeko
Sojino mlijeko je najčešća zamjena za kravlje mlijeko. Kada ljudi uporede sojino mlijeko s bademovim, konopljinim i ovsenim mlijekom, ova alternativa mlijeku ima najveću količinu proteina po obroku. Kao i kod mnogih drugih biljnih vrsta mlijeka, proizvođači sojinog mlijeka često dodaju kalcij i vitamin D. Iako sojino mlijeko ima više proteina od ostalih mliječnih proizvoda biljnog porijekla, kravlje mlijeko ima veće količine esencijalnih aminokiselina metionina, valina, leucina i lizina.

Kravlje mlijeko
Neki ljudi ne mogu piti kravlje mlijeko zbog intolerancije na laktozu. Danas mnogi ljudi biraju alternative kravljem mlijeku, a jedan od razloga je i sve veća zabrinutost zbog zdravstvenih rizika od konzumiranja mliječnih proizvoda. Ne Netolerancija na laktozu je još jedan razlog zbog kojeg ljudi izbjegavaju kravlje mlijeko. Oni koji ne podnose laktozu imaju poteškoća s probavljanjem kravljeg mlijeka.

Netolerancija na laktozu je vrlo česta. U stvari, većina ljudi ima smanjenu sposobnost prerade mliječnih proizvoda nakon dojenačke dobi. Simptomi netolerancije na laktozu uključuju nadutost, plinove, dijareju i bolove u trbuhu nakon konzumiranja mliječnih proizvoda.

Dodaj komentar:

POVEZANI ČLANCI

Najnovije

58,466LikesLikes
8,496SljedbeniciPratite
1,287PretplatnikaPretplati se