Koliko vitamina, a koliko minerala treba beba

* Kalcij je važan za rast te za razvoj kostiju i zuba. Stručnjaci ističu da većina djece u razvijenim zemljama pati od nedostatka kalcija.

* Djeca u uzrastu između jedne i tri godine trebaju 500 miligrama kalcija dnevno, a djeca od četvrte do osme godine trebaju 800 miligrama tokom dana.

* Evo najboljih izvora kalcija:

– Šolja jogurta – 380 mg;

– Šolja mlijeka – 300 mg;

– Kriška kvalitetnog tvrdog sira – Između 202 i 272 mg;

– Pola šolje pudinga – 150 mg;

– Dvije smokve – 49 mg.

* Željezo je važno za razvoj i funkcioniranje mozga. Željezo se lako apsorbira iz hrane životinjskog porijkla poput govedine, dok je za apsorpciju iz povrća i voća potrebna pomoć vitamina C. Zato je dobro hranu bogatu željezom pripremati i servirati s namirnicima koje obiluju vitaminom C.

* Djeca u uzrastu između dvije i osam godina trebaju 10 miligrama željeza dnevno.

* Najbolji izvori željeza:

– Pola šolje cjeloviotih žitarica – 18 mg;

– Pola šolje kuhanog špinata – 3 mg;

– Komad odreska – 2 mg;

– Hamburger srednje veličine – 2 mg;

– Jedno veliko jaje – 6 mg.

* Cink je mineral važan za rast i djeca koja ga ne uzimaju dovoljno izložena su riziku od zaostatka.

* Djeca između druge i isme godine trebaju 10 miligrama cinka dnevno.

* Najbolji izvori cinka

– Komad odreska – Između 4 i 6 mg;

– Hamburger srednje veličine – 4 mg;

– Pola šolje kuhanog graha – 2 mg;

– Kašika sjemenki suncokreta – 5 mg;

– Jedno žumance – 4 mg.

* Vitamin D je sunčani vitamin, jer ga tijelo može stvarati samo ako je izloženo sunčevim zrakama. Ali, djeci treba pojačana doza ovog vitamina.

* Djeca u uzrastu između dvije i 13 godina trebaju 200 IU ili 5 mikrograma vitamina D dnevno.

* Najbolji izvori vitamina D:

– Komad lososa – 155 IU;

– Šolja integralnih žitarica – 102 IU;

– Šolja mlijeka – 98 IU;

– Žumance jajeta – 90 IU;

– Čajna kašičica margarina – 34 IU.

* Vitamin A štiti tijelo od infekcija i smanjuje rizik od raka. Također, pomaže u rastu i pravilnoj diobi ćelija, a utječe i na rast kose i noktiju te zdravlje kože.

* Između prve i treće godine dijete treba 400 mikrograma vitamina A dnevno, a od četvrte do šeste godine 500 mikrograma.

* Najbolji izvori vitamina A:

– Mrkva srednje veličine – 2.000 mcg;

– Pola šolje integralnih žitarica – između 141 i 250 mcg;

– Jedno jaje – 84 mcg;

– Komad lososa – 11 mcg.

* Vitamin C važan je za crvena krvna zrnca, razvoj kostiju i tkiva. Također, vrlo je važan za održavanje imunološkog sistema i prevenciju infekcija te apsorpciju željeza.

* Djeca od prve do treće godine trebaju 15 miligrama vitamina C dnevno, a djeca od četvrte do osme godine 25 miligrama.

* Najbolji izvori vitamina C:

– Pola šolje crvenog bobičastog voća – 142 mg;

– Šolja soka od naradže – 100 mg;

– Narandža srednje veličine – 70 mg;

– Pola šolje brokule – 62 mg;

– Pet jagoda – 51 mg;

– Pola grejpfruta – 47 mg;

– Pola paradajza – 12 mg;

– Pola šolje špinata – 9 mg;

– Pola pečenog krompira – 8 mg.

Dodaj komentar:

POVEZANI ČLANCI

Najnovije

58,466LikesLikes
8,496SljedbeniciPratite
1,287PretplatnikaPretplati se