7 C
Bihać
Nedjelja, 5 Decembra, 2021

Koliko vode trebate piti tokom dana?

Ljudsko tijelo se sastoji od 60% vode

IZVORbody.ba

Vodu stalno gubimo putem urina i znoja. Dakle, kako bismo izbjegli dehidraciju, neophodno je da pijemo odgovarajuće količine vode. Ipak, postoji mnogo različitih mišljenja o tome koliko vode biste trebali piti tokom dana, te je ponekad teško znati tačno koji savjet poslušati.

Zdravstveni stručnjaci često savjetuju da pijete 8 čaša vode, što je oko 2 litre vode dnevno. Ovo pravilo je vrlo lako zapamtiti i praktikovati, stoga ga se mnogi ljudi drže. Međutim, neki zdravstveni stručnjaci vjeruju kako vodu trebate neprestano pijuckati tokom čitavog dana, čak i kada niste žedni. Ovo naravno ovisi o pojedincu, te brojni faktori utječu na vašu potrebu za vodom. Body.ba vam objašnjava kako da prilagodite unos vode vašim individualnim potrebama:

Utječe li unos vode na razinu energije i funkciju mozga?
Mnogi ljudi tvrde da ako ne ostanete hidrirani tokom dana, vaš nivo energije i moždana funkcija počinju padati. Postoji mnogo studija koje to podržavaju.

Jedno istraživanje na ženama pokazalo je da gubitak tečnosti od 1,36% nakon vježbanja narušava raspoloženje i koncentraciju i povećava učestalost glavobolja. Druga istraživanja pokazuju da blaga dehidracija uzrokovana vježbanjem ili vrućinom može naštetiti mnogim drugim aspektima funkcije mozga. Imajte na umu da je samo 1% tjelesne težine prilično značajna količina. To se događa prije svega kada se puno znojite. Blaga dehidracija također može negativno utjecati na fizičke performanse, što dovodi do smanjene izdržljivosti.

Pomaže li vam pijenje puno vode da smršate?
Mnogo je tvrdnji da povećani unos vode može smanjiti tjelesnu težinu ubrzavanjem vašeg metabolizma i smanjenjem apetita. Prema nekim istraživanjima, pijenje vode tokom dana može ubrzati metabolizam za 24-30%. Uz to, korisno bi bilo da pijete hladnu vodu, jer će vašem tijelu trebati više vremena da zagrije ovu tekućinu na vašu tjelesnu temperaturu, što bi značilo da ćete potrošiti više kalorija. Jedno istraživanje je pokazalo da pijenje vode otprilike sat vremena prije jela može smanjiti broj kalorija koje unosite tokom obroka. Body.ba vam savjetuje da pijete samo najkvalitetnije vrste proizvoda, a takva je i prirodna, izvorska voda ljubavi – Lejla. Ovaj napitak od Sarajevske pivare je odličan za ljudski organizam, te ga možete piti kad god osjetite žeđ i potrebu za hidratacijom.
Sve u svemu, čini se da pijenje dovoljnih količina vode, posebno prije jela, može imati značajnu korist za mršavljenje, posebno u kombinaciji sa zdravom ishranom.

Da li više vode pomaže u prevenciji zdravstvenih problema?
Dokazano je da nekoliko zdravstvenih problema reaguje dobro na povećani unos vode:

Zatvor – Povećanje unosa vode može pomoći kod zatvora, vrlo čestog probavnog problema
Rak – Neke studije pokazuju da oni koji piju više vode imaju manji rizik od karcinoma mokraćne bešike i debelog crijeva
Bubrežni kamenci – Povećani unos vode može smanjiti rizik od bubrežnih kamenaca
Akne i hidratacija kože – Postoji mnogo izvještaja o tome kako voda može pomoći hidrataciji kože i smanjenju akni.

Kako znati koliko vode piti?
Vjerujte vašem tijelu. Održavanje optimalne hidratacije je neophodno za vaš organizam, a kad vam ukupni sadržaj vode padne, onda ćete osjetiti žeđ. Većina ljudi ne treba brinuti o unosu vode, te je dovoljno vjerovati vašem instinktu i osjećaju žeđi. Dakle, ne postoji univerzalno pravilo kojeg se trebate pridržavati. Ipak, pravilo od 8 čaša vode može vam poslužiti kao korisna smjernica koje se možete držati. Unos vode ovisi o pojedincu, a najbolji način da saznate šta vama odgovara je eksperimentisanje. Nekim ljudima povećan unos vode može biti koristan, dok za druge ovo može rezultirati samo češćim odlascima u toalet.

Ipak, određene okolnosti mogu zahtijevati povećan unos vode:
Najvažniji može biti u periodu pojačanog znojenja. To uključuje vježbanje i vruće vrijeme. Ako se puno znojite, obavezno nadoknadite izgubljenu tečnost vodom. Sportisti koji rade vrlo duge, intenzivne vježbe moraju piti znatno više vode prije, tokom i nakon treninga.

Ako želite pojednostaviti stvari, ove se smjernice trebaju primjenjivati na većinu ljudi:

Kad ste žedni, pijte.

Za vrijeme velikih vrućina i vježbanja pobrinite se da pijete dovoljno da nadoknadite izgubljenu tečnost.

Dodaj komentar:
Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!

POVEZANI ČLANCI

Najnovije

58,466LikesLikes
8,496SljedbeniciPratite
1,287PretplatnikaPretplati se