21.3 C
Bihać
Nedjelja, 1 Avgusta, 2021

Priča o djeci migranata koji pohađaju školu u USK

Ministarstvo obrazovanja USK, još početkom školske 2018./2019. godine, počelo je sa aktivnosti  uključenje djece migranata i izbjeglica u nastavni proces. Pet je osnovnih škola na području kantona u kojima ova djeca pohađaju nastavu. Jedna od njih je i Osnovna škola “Prekounje” Bihać. Sa učiteljicom Aidom Piralić razgovarali smo o prilagodbi djece i prosvjetnih radnika redovnom nastavnom procesu.

O djeci i njihovom prilagođavanju gospođa Piralić je izjavila:
„Tražili smo nove metode i načine kako pomoći toj djeci da se prilagode i da se mi prilagodimo njihovom viđenju svega oko njih. Znamo da su ta djeca izložena različitim vrstama stresa, dugoročnim, što izaziva traumatična stanja.” Spomenuti stres koji djeca doživljavaju kao i traumatična stanja imaju svoje razloge od početka napuštanja domovine, kuće pa i naviknute okoline. Dolazak u novo i polazak u školu u drugom okruženju kako je gospođa Piralić izjavila, dovoljan je stres ili traumatsko iskustvo za ovu
djecu.

OŠ Prekounje Bihać vršila je projekat “Jednako znanje-Jednako obrazovanje”
#ZnanjeJeMoćUključiSeITi“ u kojem je učestvovalo oko 80 učenika djece u produženom boravku i oko 30 učenika migrantske populacije. Taj projekat je doveo do uspješnog upoznavanja i sporazumijevanja učenika izmeđuse. Također je došlo do stvaranja slikovnice „Sretna šuma“ koja govori o medvjedićima koji su krenuli u potragu za bolji svijet.
O trenutnoj situaciji sa pandemijom gospođa Piralić je izjavila:

„To je takodjer stres za svu djecu trenutno. Kad ne dođeš u školu to je promjena rutine. Koliko god se trudili da to nadoknadimo online nastavom i drugim resursima, ipak nastava u školi je potpuno drugačija.“

„Mislim da se djeca ne trebaju razdvajati, nastavnicima je krajnji cilj da obrazuju djecu. Djecom iz bilo kakvih populacija, načina sredina, života i sredina ne treba praviti razliku. Svoj djeci treba pomoći.“

Ovako je o razlici djece izjavila Piralić. Pored Hard Programa koji je bio od velike pomoći škola je započela strategiju servisnog učenja koja pomaže učenju kroz angažman koji cilj ima aktiviranje učenika i rješavanja problema u zajednici.

Dodaj komentar:

POVEZANI ČLANCI

Najnovije

58,466LikesLikes
8,496SljedbeniciPratite
1,287PretplatnikaPretplati se