Naslovnica MAGAZIN Trebate li nositi masku za lice ako želite vježbati u prirodi? Trening...

Trebate li nositi masku za lice ako želite vježbati u prirodi? Trening tokom pandemije

0

Zbog pandemije koronavirusa nošenje maske je postala svakodnevica. Naravno, iako se uvijek možete pridržavati kućnog vježbanja ili nastaviti vježbati s predmetima u domaćinstvu kako biste osigurali sigurnost, postoje i oni koji se žele vratiti društvenom aspektu fitnessa, te se vjerovatno pitaju da li će im biti potrebna maska.

Da li je sigurno vježbati s maskom za lice?
Općenito, da, većina ljudi vježba dok nose masku za lice. Ipak, trebali biste nadgledati kako se osjećate tokom vježbanja i paziti na specifične simptome kao što su vrtoglavica, trnci ili kratkoća daha.

Ko ne bi trebao vježbati s maskom za lice?
Stručnjaci savjetuju da ljudi koji imaju osnovna kardiovaskularna ili respiratorna stanja trebaju biti oprezni kada vježbaju s maskom za lice. Neko ko ima ozbiljno respiratorno stanje trebao bi vježbati u zatvorenom prostoru bez maske za lice.

Primjeri takvih stanja uključuju astmu, hronični opstruktivni plućni poremećaj, bronhitis, cističnu fibrozu, plućnu fibrozu i bilo koja druga stanja koja pogađaju srce ili pluća. Ako imate kardiovaskularno ili respiratorno stanje, dobro je pitati svog doktora o vježbanju s maskom za lice prije nego što pokušate to učiniti.

Također, osobe koje su nove u vježbanju ili duže vrijeme nisu vježbale, trebaju obratiti posebnu pažnju ako vježbaju dok nose masku za lice. Pratite intenzitet vježbanja i držite ga na nižoj do umjerenoj strani kako biste izbjegli simptome poput vrtoglavice i nesvjestice.

Šta se događa kada vježbate s maskom za lice?
U usporedbi s normalnim disanjem, nošenje bilo koje vrste zaštitne maske smanjuje protok zraka u pluća. Manje kisika u vašim plućima znači manje kiseonika u vašem krvotoku i u vašim mišićima, a to je ono što otežava trening.

Različite maske imaju različite razine ograničenja protoka zraka, ovisno o debljini materijala. S manje zraka, vaše tijelo ima manje dostupnog kisika da iskoristi za vrijeme vježbanja kako bi glukozu [šećer] pretvorilo u energiju.

Stručnjaci također kažu kako bi čak i oni koji imaju visoku kondiciju trebali očekivati brži umor prilikom vježbanja s maskom za lice. Ipak, za nekoliko sedmica vaše tijelo bi se moglo prilagoditi i efikasnije metabolizirati kisik.