Vaše mentlano zdravlje ima direktnu vezu s vašom fizičkom spremnošću

IZVORavaz.ba

Analiza studije sprovedene na više od 150 hiljada učesnika pokazala je da kardiorespiratorni fitnes i snagu mišića odvojeno doprinose porastu rizika od lošijeg mentalnog zdravlja, ali je najjasnija veza utvrđena kada su po srijedi bila oba faktora.

Naučnici su u razdoblju od avgusta 2009. do decembra 2010. izmjerili fizičku spremnost gotovo 153.000 ljudi u dobi od 40 do 69 godina.

Pratili su broj otkucaja srca prije, tokom i nakon šestominutne vježbe maksimalnog intenziteta na sobnom biciklu. Mjerili su i snagu stiska, što je u studiji korišteno kao indikator snage mišića. Učesnici su ispunili i dva standardna klinička upitnika o depresiji i anksioznosti kako bi naučnici dobili uvid u njihovo mentalno zdravlje. Sedam godina poslije ponovno su ispunili iste upitnike.

Nakon što su uzeli u obzir ostale faktore, poput godina starosti, pola, ranijih mentalnih problema, pušenje, nivo prihoda, obrazovanje i ishranu, naučnici su zaključili da i nakon sedam godina postoji jasna veza između početne fizičke spremnosti učesnika i njihovog mentalnog zdravlja.

Među učesnicima studije sa niskom kardiorespiratornom sposobnošću i lošijom snagom mišića uočeni su 98 posto veći izgledi za razvoj simptoma depresije i 60 posto veći izgledi za razvoj simptoma teskobe.

– Pružili smo dodatan dokaz o odnosu fizičkog i mentalnog zdravlja. Strukturirane vježbe namijenjene unapređenju različitih vrsta fizičke spremnosti dobre su i za fizičku i za mentalnu snagu, rekao je Aron Kandola, psihijatar sa londonskog univerziteta i glavni autor studije, dodajući da su rezultati posebno važni u svetlu posledica pandemije koronavirusa.

– Zabrinjavaju izvještaji po kojima ljudi u doba pandemije više nisu aktivni kao što su bili ranije. Naročito zabrinjava činjenica da su zatvorene mnoge teretane i fitnes sale. Fizička aktivnost važan je dio naših života i može imati ključnu ulogu u sprječavanju mentalnih poremećaja, rekao je.

Ohrabruje podatak po kom se fizička spremnost može relativno brzo poboljšati – već za tri sedmice. To može smanjiti rizik od pojave uobičajenih mentalnih problema za 32,5 odsto.

Dodaj komentar:

POVEZANI ČLANCI

Najnovije

58,466LikesLikes
8,496SljedbeniciPratite
1,287PretplatnikaPretplati se