24.5 C
Bihać
Utorak, 27 Jula, 2021

Važan i u obrani od koronavirusa: Kako vitamin D nadoknaditi tijekom zime

Vitamin D neki stručnjaci smatraju i važnijim od vitamina C, međutim kod većine populacije postoji manjak tog dragocjenog i važnog vitamina koji izuzetno jača organizam.
Između ostalog, pomaže u sprječavanju osteoporoze, bolesti srca, raka, Alzheimera, moždanog udara, visokog krvnog tlaka, dijabetesa te može usporiti starenje.

Uz to, stručnjaci kažu i da je vitamin D važan kako bi se organizam uspješnije obranio od koronavirusa. S obzirom na to da je sunce naš najveći i najvažniji izvor vitamina D (15-ak minuta dnevno izloženosti podnevnom suncu ljeti dosta je da upijemo dovoljne količine vitamina D, samo pazite da na suncu niste duže od toga bez zaštitnog faktora), kako ga možemo nadoknaditi tijekom zimskih mjeseci?

Vitamin D neki stručnjaci smatraju i važnijim od vitamina C

Dobri izvori vitamina D u hrani uključuju masnu ribu poput lososa (naročito divlji losos), tune, skuše, gljiva, jaja te namirnice kojima je dodan vitamin D poput mlijeka (kravlje, sojino, bademovo ili kokosovo).

Iz deset dekagrama lososa možete dobiti oko 260 posto dnevne preporučene količine tog neizmjerno važnog vitamina. Kako se vitamin D može pohraniti u organizmu, dvije i pol porcije lososa tjedno mogu biti dovoljne da nas opskrbe potrebnom količinom vitamina D. Divlji losos uvijek je bolji izbor jer je manje izložen štetnim tvarima iz zagađenog zraka i vode od riba iz uzgajališta. Osim što je prepun vitamina D, losos sadrži i vrlo velike količine omega-tri masnoća i vitamina B12.

Dodaj komentar:

POVEZANI ČLANCI

Najnovije

58,466LikesLikes
8,496SljedbeniciPratite
1,287PretplatnikaPretplati se