Večeras se pomiču kazaljke na satu. Evo kako prilagoditi organizam u samo jednoj noći

POSLJEDNJA nedjelja u oktobru je rezervirana za pomicanje kazaljki na satu. Odnosno, tada započinje zimsko računanje vremena. Tako ćemo večeras kazaljke s tri sata ujutro pomaknuti na dva, a mnoge raduje činjenica da će moći spavati jedan sat duže.

Međutim, taj dodatni sat bi vas mogao natjerati da se neplanirano probudite ranije ili na neki drugi način poremetiti vaš raspored spavanja.

Zato je Today razgovarao sa stručnjacima za spavanje kako bi saznao sve detalje o tome kako pomicanje kazaljki na satu utječe na naš raspored spavanja i koje korake možete poduzeti unaprijed kako ne biste previše promijenili svoju rutinu.

Kako pomicanje kazaljki utječe na naš san?

Dobivanje dodatnog sata sna doista utječe na nas, smatra Courtney Bancroft, klinička psihologinja sa sjedištem u New Yorku, ali općenito, privikavanje na zimsko računanje vremena je puno lakše od privikavanja na ljetno računanje vremena kada gubimo jedan sat sna.

“Mnogo je studija koje pokazuju kako se broj srčanih problema i automobilskih sudara zapravo smanjuje, i to za značajan postotak, zbog dodatnog sata sna koji dobijemo kada pomaknemo kazaljke unatrag”, rekla je Bancroft: “Isto tako, dolazi do značajnog porasta broja srčanih udara kada izgubimo sat vremena sna u proljetnoj promjeni kazaljki prema naprijed.”

Koji je najbolji način prilagodbe promjeni?

Bancroft je ponudila tri različita plana koja možete slijediti ako želite olakšati prebacivanje na novi način računanja vremena.

Opcija 1: Četiri dana prije pomicanja kazaljki

Ovim četverodnevnim planom svakodnevno ćete produživati ​​vrijeme spavanja i buđenja za 15 minuta. Ako inače idete spavati u 23 sata. a budite se u 7 ujutro, četiri dana prije pomicanja kazaljki odite spavati u 23:15. i probudite se u 7:15 ujutro. Tri dana prije odite u krevet u 23:30 i probudite se u 7:30; dva dana prije otiđite na spavanje u 23:45 i probudite se u 7:45. Posljednjeg dana odite na spavanje u ponoć pa ćete se probuditi u 7 ujutro, nakon što ste odspavali svojih uobičajenih osam sati. Nakon toga vratite se svojim uobičajenim odlascima na spavanje u 23 sata.

Dodaj komentar:

POVEZANI ČLANCI

Najnovije

58,466LikesLikes
8,496SljedbeniciPratite
1,287PretplatnikaPretplati se