Zašto je kalcijum važan?

Važnost pravilnog unosa za vaš organizam

IZVORbody.ba

Kalcijum je važan za cjelokupno zdravlje. Gotovo svaka ćelija u našem tijelu na neki način koristi kalcij. Neka područja u kojima naša tijela koriste kalcij nalaze se u našem živčanom sistemu, mišićima, srcu i kostima.

Naše kosti skladište kalcijum, pored toga što ovaj mineral pruža podršku našim tijelima. Kako starimo, iz svoje ishrane upijamo sve manje kalcijuma, zbog čega naša tijela uzimaju sve više kalcijuma iz naših kostiju. Vremenom ovaj proces starenja može izazvati ili doprinijeti osteopeniji ili osteoporozi.

Ishrana i kalcij
Kalcij dobivamo iz hrane koju jedemo. Hrana bogata kalcijumom uključuje mlijeko, sireve i druge mliječne proizvode. Kalcij možemo dobiti i iz vitamina i dodataka.

Naša tijela zadržavaju količinu kalcijuma u krvi u određenom rasponu. Ovaj raspon omogućava ćelijama u našem tijelu da ostanu zdrave i obavljaju poslove neophodne za normalno funkcionisanje. Kada je nivo kalcijuma u krvi nizak, količina kalcijuma u našoj krvi padne ispod normalne, naše paratireoidne žlijezde oslobađaju hormon nazvan paratiroidni hormon (PTH). Iako ovo zvuči slično hormonu štitnjače, PTH je drugačiji. PTH govori našim kostima da ispuštaju više kalcijuma u krvotok. PTH također pomaže u aktiviranju vitamina D koji zauzvrat povećava apsorpciju kalcijuma u crijevima.

Kalcijum je jedan od najvažnijih i minerala u tijelu. Kada se kalcijum kombinuje s fosfatom, on postaje materijal koji čini kosti i zube jakima. Također nam je potreban kalcij za prijenos živčanih impulsa, razvoj mišića i zgrušavanje krvi.

Tijelo reguliše kalcij koji cirkuliše u krvi i tkivima. Kalcij se apsorbuje u crijevima, a bubrezi ga ili izvlače ili izlučuju. Ako nivo kalcijuma u krvi opadne, žlijezde u tijelu signaliziraju kostima da ispuštaju kalcij u krv.

Važnost vitamina D
Vitamin D i kalcijum djeluju zajedno. Kada kalcijum prolazi kroz želudac i ulazi u crijeva, on komunicira s vitaminom D kako bi se apsorbirao u krvotok. Bez dovoljno vitamina D nećete apsorbirati kalcijum koji jedete.

Zašto je ishrana važna?
Dobivanje kalcijuma iz hrane je najbolja opcija jer je tako vaše tijelo sposobnije da ga iskoristi . Najbolji izvori kalcijuma u ishrani su namirnice koje imaju 200 ili više miligrama po obroku. To uključuje hranu obogaćenu mlijekom ili kalcijumom, a na etiketama ćete vidjeti da sadrži od 200 do 400 miligrama po porciji. Voće, povrće, orašasti plodovi i sjemenke sadrže manje količine kalcijuma, a kalcij u voću i povrću se veže za vlakna i prolazi kroz tijelo.

Najbolji izvori:

Mliječna hrana
Bademi
Orašasti plodovi i sjemenke
Sardine
Grah
Brokule
Žitarice
Losos
Kupus
Sojino mlijeko
Zeleno povrće
Voće
Tofu
Hljeb
Pokušajte postići uravnoteženu ishranu s pet porcija voća i povrća dnevno. Uravnoteženom ishranom zasigurno ćete dobiti sve dodatne vitamine i minerale potrebne za jake kosti.

Dodaj komentar:

POVEZANI ČLANCI

Najnovije

58,466LikesLikes
8,496SljedbeniciPratite
1,287PretplatnikaPretplati se